سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک جدیدی از زندگی

فراروانشناسی در شاخه سوفرولوژی

هوالمجید        فصل ششم (قسمت بیست ونهم)

- روش کاسلان در گسترش توانایی های فوق عادی ذهن

a-    علاوه بر ضمیر پنهان ما نوعی خودآگاهی فوق عادی نیز داریم که

حاکم براین توانایی های ذهنی است یعنی تخیل.

b-    تخیل یعنی توانایی ادراک درونی تصاویر و تصویر عیارت است از

یادبود گروهی از احساسهای ابتدایی که خود دو نوع است فعال یا فرستاده شده،

منفعل یا دریافت شده

c-    اگر قوانین تصور و تخیل فعال را می شناختیم و طرز به کار بردن آنها

را می دانستیم بدون پزشک و دارو می توانستیم بیماری های خود را درمان کنیم،

هستی خود را دگرگون سازیم و معجزه های بی شماری را بظهور برسانیم.

d-    غیب گویان و آینده بینان چون قوانین تخیل فعال را کامل نمی شناسند

هرگز آینده را بصورت دقیق و معین در نظر نمی آورند برای همین است که

پیش بینی آنها اغلب اشتباه هایی در بر دارد لذا این پیش نگرها را همواره باید

صرفا به عنوان احتمال هائی ساده در نظر گرفت.

e- مغز انسان باین صورت عمل می کند که میان اطلاعات به او رسیده

گزینش بعمل می آورد و معمولا اطلاعاتی را ترجیح می دهد که با مدارهای

مغزی موجود از پیش به حالت انعکاس(Resonance) و تشدید در آمده

باشد یعنی قبلا در ذهن مطرح شده و برروی آن انرژی های مصرف شده باشد.

نحوه اجرا روش کاسلان:

- شخص مورد تجربه آرام بنشیند و تصویر دریای در حال غروب را ترسیم کند

که سه حالت دارد:

A- اگر هیچ احساسی به سوژه دست ندهد پیداست که گرفتار افکار و تصوراتی

است که باید رشته آنها را پاره کرد با یکی از موارد زیر:

a)    تلقین برخی کلمات در مورد همان تصویر.

b)    از او بخواهید که به یاد یک چیز آشنا بیافتد.

c)    او را مدام دعوت کنید باینکه تخیل خلاق خود را به کار اندازد.

B- اگر اتفاقات گذشته به یادش می آید

a)    همچنان به القاء کلمه های گوناگون ادامه دهید تا تصویر دریا بیاید.

b)    اگر تصویر دریا نیامد تکنیک چنگ اندازی را شروع کنید یعنی از

رفتارهای ملموس شروع کنید تا به ذهنش بیاید تا نزدیک تصویر دریا شود در این

حال دو احتمال وجود دارد:

- سوژه به تصاویر فعال بر می گردد و به تجسم مسائل شخصی می پردازد در

اینجا باید با او همدلی کنید.

- سوژه قادر نیست خود را روی تصویری که در ذهنش برق می زند و به

 سرعت محو می شود متمرکز کند در این حال باید همان کارهای ملموس را

 به صورت ریزتر یادآوری کنید و مدام از او نظر خواهی کنید که نظرت چیست؟

 چه احساسی داری؟

C- تصاویری کاملا ناشناخته به ذهنش می رسد بنابراین نباید گذاشت فرد مورد

آزمایش در افکار خود غرق شود و تخیل انفعالی او را باید با پرسشهای پیاپی

تحریک کرد بی آنکه پاسخ های آنها را به وی القاء کنید در اینجا باید با تکنیک های

کار غیر مستقیم و پس از آن روش ؛ زایاندن (Maieutique)؛ آشنا باشید.

پس از کاسلان این روش توسط یکی از شاگردانش بنام ؛ روبرت دزویل؛ ادامه

پیدا کرد تا به پیدایش نوعی روان درمانی انجامید بنام ؛ بیدار خوابی هدایت شده؛

Reve eveille dirige (R.E.D) که عبارت است از درک احساس گونه حال

جسمانی و ذهنی یک شخص دوردست که مشخصاتش بوسیله مربی اعلام گردد.

این نتیجه ما را در فهم بهتر پدیده هایی همچون تله پاتی، همدردی و درد آشنایی

یاری می دهد که تقریبا همگی با روش کاسلان شباهت زیادی دارند ولی با

اهداف مختلف انجام می شوند.

 

                                                    (ادامه دارد)



فراروانشناسی در شاخه سوفرولوژی

هوالحمد      فصل ششم (قسمت بیست و هشتم)

7- تکنیک های ایجاد امواج آلفا در حالت وارهیدگی جسمانی و ذهنی در

سطح سوفرولیمینال بمعنی آستانه حالت سوفرونیک

A- مراسم رقص بر آتش سالکان مجمع راز آتش پرستان یونان

با پای برهنه بر روی آتش راه می روند و وقتی به آنسفالوگرافی از راه

دور آنها را بررسی می کنید نمایشگر صدور امواج آلفا از مغز آنان

می باشد. این کشف بوسیله زحمات ؛ دکتر بومانوآر ؛ شاگرد ؛ پرفسور

هانری گاستو؛ انجام گرفت.

B- جوکی هایی که می توانند سرمای شدید هیمالیا را با پیکر عریان تحمل

کنند که این حالت را از راههای متعدد بدست می آورند که در فصول گذشته

اجمال آن گذشت.

C- به نقطه ای موهوم بنگرید در حال نشسته و به چیزی نیندیشید.

چشم ها را تا آنجا که ممکن است به بالا بدوزید و بر نقطه ای فرضی بر

وسط پیشانی خود متمرکز شوید یک کلمه ولو مبهم و بی معنی به طرزی

خستگی ناپذیر تکرار کنید.

در جریان شنیدن یک ریتم یا صدای موزون قرار بگیرید.

سنگین شدن تدریجی بدن خود را حس کرده به شمارش معکوس شروع کنید.

اینک گفتگوی درونی خود را مهار کنید.

8- قانون ؛ امیل کووه؛ کوششش معکوس و اثر مسلط

یکی از نیاکان سوفرولوژی در این مورد کلام دلنشین دارد. وی فرمول کامل

خود را با لحنی آرام، یکنواخت و موزون ادا می کند، حالتی بسیار نزدیک به

حالت سوفرونیک. او می گوید:

تلقین کننده یا همان سوفرولوگ استاد یا ارباب دستور دهنده نیست او یک دوست

است یا راهنمایی که بیمار را پا به پا در راه بهبود و شفای کامل پیش می برد.

باز می گوید:

اگرفکر کنیم من می خواهم که فلان یا بهمان چیز واقعیت یابد و درهمان حال

تخیل، بگوید ؛ تو می خواهی ولی این کار صورت نخواهد گرفت؛ نه فقط آنچه

را که می خواهیم بدست نخواهیم آورد که حتی ضد آن نصیبمان می شود.پاسکال

در یکی از تمثیل هایش می گوید: هرگاه یک تخته چوب به طول ده متر و عرض

بیست وپنج سانتی متر را روی زمین بگذاریم همه می توانند بدون افتادن از

روی آن راه بروند اما اگر همین چوب را در ارتفاع برج های یک کلیسای جامع

 بگذاریم چه کسی می تواند روی آن راه برود؟ به رغم تمام کوشش های ارادی

خود به زمین می خورد.هرگاه فردی از بی خوابی رنج ببرد اگر هنگام خواب

بگوید باز هم خوابم نخواهد برد هر قدر کوشش کند و اراده بخرج دهد نمی تواند

بخوابد. چنین کسی وقتی می خوابد که از خواستن دست بکشد حتی نباید بگوید

سعی می کنم چون حاصلی منفی به بار خواهد آورد چون این تلقین با شک و

تردید همراه است.

او در جای دیگر می گوید:

هرگاه تصویری مورد پذیرش ضمیر ناخودآگاه قرار گیرد خود به خود گرایش

می یابد که بواقعیت بپیوندد ولی در این جریان معمولا تصوری قوی ترهمواره

بر تصور ضعیف تر تسلط می یابد ما نمی توانیم در عین حال به دوچیز

مختلف فکر کنیم یا به دو طرز مختلف رفتار نمائیم اما اگر شما بتوانید شخصی

را که دچار وسوسه بیمار گونه سرقت است را باین فکر بیاندازید که دیگر دست

به سرقت نخواهد زد اودیگر چنین نمی کند.

پس در یک کلام:

a- هرگاه اراده و تخیل در مبارزه باشند این تخیل است که بدون هیچ استثنائی

همیشه پیش خواهد برد.

b- در کشاکش اراده و تخیل بطور مستقیم، تخیل متناسب است با مجذور اراده.

c- هرگاه اراده و تخیل در توافق باشند به یکدیگر اضافه نمی شوند بلکه در

یکدیگر ضرب می شوند.

d- تخیل ممکن است بصورت رفتار در آید.

e- تلقین موقعی موثر است که بصورت تلقین خود بخود در آید تا ناخودآگاه

قبول کند.

(اثر تحلیلی امیل کووه بنام: تسلط بر خویشتن از طریق القاء خود آگاهانه)

 

                                                    (ادامه دارد)

 



فراروانشناسی در شاخه سوفرولوژی

هوالرزاق   فصل ششم (قسمت بیست و هفتم)

 سالروز ولادت هفتمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام موسی کاظم (ع)

را به محضر آقا امام الزمان(عج) و تمام مسلمین جهان و شما دوستان گرامی

تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

لذا او باین نتیجه رسید که تنها عوامل موثر در بهبودی بیماران ایمان آنها

باین مشاوره پزشکی و به درمان و داروی اعلام شده بوده است.

؛ کیمبی؛ تصمیم گرفت شگرد قبلی را رها سازد و به ایجاد یک نظام دینی 

فلسفی بنام ؛ علم تندرستی ؛ که قادر تامین تندرستی بیماران باشد مبادرت

ورزد و بعد از جان سپردن او بزرگترین مریدش خانم ؛ مری بیکر – ادی ؛

در راس این نظام در طول نیم قرن امپراطوری بزرگی براه انداخت که در 

حال حاضر بیش از دو میلیون عضو مومن وفادار دارد. نظامی سازمان یافته

و پلکانی که قدرت مالی واقعی و ناپیدایی را پشت سر دارد که باید میلیون ها

دلار پول داد تا شفا گرفت.

اعتقادات این نظام عبارت است از :

A= انسان فیضانی است از ذات پروردگار

B= انسان از جنس ماده نیست و هرگز هم نبوده بلکه روحانی و ابدی است

C= درد، رنج و عذابهای جسمانی برای روح معنی ندارد

D= دردهای ظاهری فقط باورها و اشتباهات ماست

E= حقیقت را در روح بیمار زنده کنید تا شفا یابد.

این نظام موارد عجیب معجزه آسایی تحویل داده است:

بهبودی شکستگی های استخوان با جوش خوردگی آنی، سرطان های مهار شده

و مانند آن با تلقین خوشبختی و تندرستی و تجهیز روحیه مثبت بیمار در برابر 

بیماری بجای بیم و هراس شکننده. اما این روش نقاط ضعفی دارد که میتوان

باین شکل نام برد:

a- سرسختی و کجروی های آنها

b- باید سر تسلیم فرو آورد در برابر مجموعه ای پراکنده از عبارات منقول از

تورات

c- باید حتما کلیدهای خوشبختی خانم بیکر را خرید و استفاده کرد

d- نفی قاطع پزشکی رسمی توقعی است که ممکن است عواقب خطرناک بدنبال

داشته باشد.

6- روش خوزه سیلوا: بهره برداری از مغز و ذهن با روش روان جهت شناسی

این روش بگونه ای است که مردم عادی هم بتوانند دست یابند به آلفا کنترل و

یوگای الکترونیک به روش آلفا دینامیک در یک محیط پاپ آلفا برای تسلط بر

آلفای درونی در این روش شما می توانید به تماس با غایبان، پیدا کردن ادراک

برون حسی و افزایش بهره هوشی در حد نبوغ دست یابید این روش از سال

1970 بالغ بر سیصد هزار دانشجو داشته و در حال حاضر بیش از دویست و

پنجاه مربی را از راه دور هدایت می کند.

توجیه این روش باین شکل است که:

تسلط بریک حالت هیپو متابولیک ( سوخت و ساز ارگانیسم زیر حد عادی )

می تواند به بهبودی تندرستی و تعادل افراد کمک کند تمام موقعیت هایی که

باین حالت می انجامد با تغییراتی در امواج مغزی و بویژه با تولید فرآیند

آلفا همراه می باشد.

مواد شیمیایی، دستگاههای بازخورد زیستی، روشهای سنتی مراقبه و روشهای

وارهیدگی می تواند به شفای معجزه آسای بیماران منجر می گردد اما در این

باب منقدان زیادند از جمله ؛ پرفسور گاستو ؛ متخصص موج نگاری مغزی

که با اظهار تاسف می گوید:

بعضی ها می خواهند در ظرف فقط چند ساعت به سطوحی از خودآگاهی

دست یابند که بنابر تعلیمات سنتی مشرق زمین مستلزم سالیان دراز

سیرو سلوک است.

 

 

                                                       (ادامه دارد)



فراروانشناسی در شاخه سوفرولوژی

هوالمحیی           فصل ششم (قسمت بیست و ششم )

سالروز ولادت پنجمین اختر تابناک ولایت و امامت حضرت امام محمد باقر(ع)

را به محضر آقا امام الزمان(عج) و تمام مسلمین جهان و شما دوستان

گرامی تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 

B- پادشاهان فرانسه بنابر یک رسم دیرپا می توانستند بیماری التهاب

غده های لنفاوی که ناشی از مرض سل است با دمل های چرکین بخصوص

در ناحیه گردن را با لمس مبتلایان از طریق دست شفا دهند آن هم در روز

تاج گذاری و بیش از جشن های با شکوه با حضور هزاران نفر، اما در زمان

لویی شانزدهم این حالت را از بین رفت. شارل دهم در قرن نوزدهم کوشید

تا این سنت را دوباره زنده کند ولی بیهوده بود ایمان حاکم بر این مراسم دیگر

وجود نداشت شک و تردید جای ایمان و یقین را گرفته بود.

4- اثرات طلسم و جادو

دو روزنامه نگار فرانسوی بنام های ؛ فیلیپ آلفونسی و پاتریک پنو؛ ضمن

بررسی موارد جادوگری در فرانسه نمونه هایی از برخی فرمول های جادویی

که امروز هم بکار می رود را در کتابی تحت عنوان ؛ چشم جادوگر؛ نقل

کرده اند که جادوگران گاهی از مرهم ها و معجون ها و داروهای دلخوش کنک

و گاهی از جملات و اشیایی بنام طلسم استفاده می کردند.

خریدار یک طلسم در بیشتر موارد کسی است که از عقده حقارت رنج می برد

و قوت اراده ندارد چنین شخصی به سبب فقدان یا کمبود اعتماد به نفس خود

فقط جز ناچیزی از توانایی های بالقوه مغز و جسم خود را مورد بهره برداری

قرار می دهد هرگاه ایمان او باندازه کافی نیرومند باشد توانایی بالقوه خود را

به شی مورد نظر منتقل می سازد و بخشی از امکانات خود را از طریق نسبت

دادن انها به طلسم باز می یابد این نوعی بر طرف ساختن وقفه مغزی به طرز

نمادین یا سمبولیک است که در جریان آن نماد یا سمبول به عنوان رابط بین

انسان تضعیف شده و استعدادهای پنهان او به کار گرفته می شود. پس در

حقیقت هر تاثیر یا تغییری در بیرون می بینید نشانه ای از توانمندی درونی

شماست که خود از آن اگاهی نداشته اید این شمایید که به اشیاء دوربرتان ارزش

می دهید یا آن را بی ارزش می کنید در حقیقت شما خودتان را شفا داده اید

همانگونه که بیمار کرده اید یا دربیماری خود زمینه و بستر را فراهم آورده اید.

5- روح های شفا دهنده

a) کشور برزیل سرزمین برگزیده آن هاست و مشهور ترین روح باز شفاده

؛ خوزه آریگو؛ یا همان ؛ دکتر فریتز؛ است که با کارد آشپزخانه بدون

برجاگذاشتن هر گونه اثری عمل جراحی انجام می دهد.

b) پس از او؛ ایزالتینا ؛ است که با الهام از روح ؛ آرتزاسکووسک؛ پزشک

آلمانی در برنامه تلویزیونی ؛ ریودوژانیرو ؛ پایتخت برزیل زیر نظر و کنترل

و تمسخر هفت پزشک سرشناس بیمار خود را که پزشکی مشهور و مشاور امور

بهداشتی دولت با دوپای افلیج بود پس از فرو رفتن در حالت خلسه شفا داد این

بیمار را روزنامه نگارانی انتخاب می کردند که شاهد ماجرا بودند تجویزهای او

درست و در بعضی اوقات خلاف اصول پزشکی از کار در آمده بود.

c) خارق العاده ترین مورد؛ ادگار کیس ؛ است. روزنامه مشهور تایمز لندن

روز نهم اکتبر 1910 با این عنوان درشت منتشر شد ؛ یک بی سواد در حالت

خواب بدل به یک پزشک بزرگ شد ؛ توانایی او دنیای پزشکی را دچار حیرت

کرده و به مبارزه طلبید چرا که هشتاد درصد تجویزهای او درست و غالبا

خلاف اصول پزشکی درآمد.

d) ؛ فیناس پارکهورست کیمبی؛ ساعت ساز اهل ؛ اورله آن ؛ از علاقه مندان

مانیه تیسم وقتی داوطلبان را با مدد از ارواح برای گرفتن درمانهای پیشنهادی

به خواب می برد مشاهده می کرد که درمانهای پیشنهادی آنها در بیشتر موارد

مناسب حال بیماران نیست ولی منجر به شفا میشود یا اینکه داروی گرانی را

پیشنهاد می کردند و وقتی گفته می شد قیمتش زیاد است داروی ارزانی را

می دادند و بیمار خوب می شد.

 

 

                                                       (ادامه دارد)

 



فراروانشناسی در شاخه سوفرولوژی

هوالرب العالمین   فصل ششم (قسمت بیست و پنجم)

 

3- رویش مجدد اندام ها بوسیله قدرتهای درونی

دکتر ؛روبرتوکه؛ استاد دانشگاه مردم شناسی پاریس و فراروانشناس

برجسته می گوید:

رویش مجدد اندام در زیست شناسی حیوانات باین صورت است که هر

چه در سلسله حیوانی بالا برویم کاهش می یابد تا در موجود حیوانی

انسان به صفر می رسد برای مثال بی مهرگانی مانند یک اسفنج اگر

تکه تکه هم بشود خود را بازسازی می کند کرم ها هم اگر پاره پاره

شوند هر تکه خود کرم کاملی می شود. ستاره دریایی هم که خود را

گاهی در مواجهه با خطر منفجر می کند می تواند خود را بازسازی

کند. بعد از بی مهرگان ماهی ها هستند که می توانند بعضی از

اندامهای خود مانند پره ها، آرواره ها، و زایده های جنسی را در

صورت قطع شدن بازسازی کنند. در آخر، مارمولکها و سمندرها

هستند که می توانند چشمها، پنجه ها و دم خود را بازسازی کنند.

اما این کار در آدم در حالت عادی دیده نمی شود ولی پیداست هنوزهم

به حالت کمون در او وجود دارد و در بعضی حالت ها ممکن است از

نو بیدار شود. مثلا در حالت خواب ، در حالت های ناشی از ضربه

روانی و هیجانی شدید، درحالتهای ناشی از ضربه فیزیولوژیک مثل

غوطه ور شدن در آبهای سرد یا اینکه بوسیله شخص دیگری که دارای

توانایی های فوق عادی برای این کار است. ولی در چنین حالت هایی

( ترمیم بافتی تقریبا آنی) به آنگونه که در بعضی شفا یافتگی های

معجزه اسا دیده می شود ظاهرا مغایر با جریان عادی تقسیم سلولی به

نظر می رسد چون پانزده تا سی برابر سرعت عادی تقسیم سلولی

است که ظاهرا از عاملی ماورایی روان است که در بعضی از

حالتهای خاص وجود دارد و می تواند شتاب تقسیم سلولی را با ضریبی

که فاقد هر گونه خصیصه غیر منطقی است افزایش دهد سرانجام

توانایی فوق عادی مغز علاوه بر فعال ساختن و تسریع جریان تکثیر

سلولی باید قادر باشد یافته های جدید را بر اساس یک طرح جدید و دقیق

کالبد شناختی چنان سازمان دهد که جایگزین اندام معیوب به آسانی

امکان پذیر گردد.

A- کلیسای کاتولیک درقالب مسیح، حواریون وقدسیان خود، کنیسه های

یهودیان، زیارتگاههای مسلمین، معابد بوداییان، پرستشگاههای هندوها،

مهرابه های زرتشیان و دیگر مکانهای مقدس منادی معجزههای

گوناگون اند. نابینایانی که می بینند، افلیج هایی که راه می روند،

جذامیانی که پاک شده اند، ناشنوایانی که می شنوند و حتی مردگانی که

زنده میشوند و از آغاز عصرما قدسیان و مکانهای گوناگون به یاد

آورنده اند معجزه هایی را که ویژگی آنها آنی بودن است. آنها که منشاء

روانی دارند با پدیده تلقین که پیشتر گفتیم قابل توجیه است بخصوص اگر

با جذبه گروهی و ایمانی عارفانه همراه باشد ولی شفای آنی اختلالهای

جسمانی (ارگانیک) همچنان اسرار آمیز باقی مانده است.

بعنوان نمونه ؛ ژانسنیسم ؛ یکی از فرقه های مسیحیت بود که بارها از

سوی کلیسای کاتولیک مورد تکفیر قرار گرفت تا آن که ؛ فرانسوادوپاری،

کشیش اعظم این فرقه که قدیسی بسیار مردم پسند بود در اوائل ماه مه

1727 در گذشت پیروان او در پاریس دست به دعا برداشتند که حقانیت

او با معجزه هایی بر کلیسا معلوم شود. کهنه فروشی به نام ؛ له رو؛ با

پای پر از زخم های چرکین که پزشکان از مداوایش وا مانده بودند تصمیم

گرفت نه روز بر قبر ؛ دوپاری ؛ دعا بخواند. پس از گذشت آخرین دقائق

روز نهم شفا یافت او اولین مورد بهبودی بود اما در طول پنج سال هزاران

مورد شفا در این گورستان بظهور رسید که بی شباهت به حوضچه های شفا

بخش مسمر نیست.

کلیسا مضطرب از لویی پانزدهم می خواهد که این؛ نمایش شیطانی ؛ را

متوقف سازد و در بیست ونهم ژانویه 1732 گورستان ؛ سن مدار؛ به دستور

اوبسته شد. مردم برای انتقام بر روی گورستان این شعر را حک کردند که:

به امر شاه خداوند حق ندارند در این محل معجزه ای بظهور رساند!

 

                                                       (ادامه دارد)

 



Weblog Themes By Pichak

<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

لینک های مفید

درباره وبلاگ


محمد رهگذر
این وبلاگ به توصیه استاد عزیز دکتر سید علی اکبر هاشمی جهت استفاده دوستان از نوشته های و تحقیقات ایشان بنا گردید.

بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 155534